Testem Ekonomu nedávno prošly dvě krajní varianty hybridního pohonu. Nejdříve Peugeot 508 PHEV, který ujede kolem 40 kilometrů na elektřinu ze zásuvky, a poté trpasličí mild-hybridní Suzuki Ignis, kde maličký generátor našetří pár watthodin energie při zpomalení, aby decentně pomohl s dalším rozjezdem.
S novou Hondou Jazz volíme střední cestu, hybrid bez přívlastků. Veškerá energie pochází z benzinu, nicméně spalovací i elektrický motor mají srovnatelný výkon. To je první rozdíl proti Suzuki, kde elektřina dodávala jen 15 procent při rozjezdu.
V čem by měla být výhoda takového rozložení sil? V možnosti co nejvíce energie odkládat stranou a využívat pružně podle potřeby. Účinnost nejnovějších benzinových motorů totiž sice dosahuje až 40 procent, ale jen v úzké výseči křivky. Posláním hybridního pohonu je udržet ho v této výseči pokud možno pořád. I při jízdě s lehkou nohou může běžet na střední hladině a přebytky ukládat do baterie. Do kopce není třeba z něj ždímat maximum, pomůže elektřina. Stejně jako při nejněžnějším piánku, kdy motor úplně ztichne. Při kapacitě baterie 860 watthodin vydrží zticha docela dlouho.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Martin Frei
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



