Testem Ekonomu nedávno prošly dvě krajní varianty hybridního pohonu. Nejdříve Peugeot 508 PHEV, který ujede kolem 40 kilometrů na elektřinu ze zásuvky, a poté trpasličí mild-hybridní Suzuki Ignis, kde maličký generátor našetří pár watthodin energie při zpomalení, aby decentně pomohl s dalším rozjezdem.

S novou Hondou Jazz volíme střední cestu, hybrid bez přívlastků. Veškerá energie pochází z benzinu, nicméně spalovací i elektrický motor mají srovnatelný výkon. To je první rozdíl proti Suzuki, kde elektřina dodávala jen 15 procent při rozjezdu.

V čem by měla být výhoda takového rozložení sil? V možnosti co nejvíce energie odkládat stranou a využívat pružně podle potřeby. Účinnost nejnovějších benzinových motorů totiž sice dosahuje až 40 procent, ale jen v úzké výseči křivky. Posláním hybridního pohonu je udržet ho v této výseči pokud možno pořád. I při jízdě s lehkou nohou může běžet na střední hladině a přebytky ukládat do baterie. Do kopce není třeba z něj ždímat maximum, pomůže elektřina. Stejně jako při nejněžnějším piánku, kdy motor úplně ztichne. Při kapacitě baterie 860 watthodin vydrží zticha docela dlouho.

Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.