Digitální transformace je termín, který podnikatelský svět obchází už déle než 10 let. Průnik technologií do firemního prostředí, který má zrychlit a zefektivnit práci, ale vázne. Paralyzuje ho strach zaměstnanců z nových věcí a změn a netýká se to jen těch řadových. S rostoucí digitalizací musí růst i digitální gramotnost zaměstnanců. Podle auditů, které dělá společnost Digiskills, je v některých společnostech až 40 procent lidí, kteří se v on-line světě chovají vyloženě rizikově. "Přitom stačí jeden, který otevře závadný e-mail," říká Filip Dřímalka, zakladatel projektu Digiskills, jenž se zaváděním digitálních technologií do byznysu zabývá více než 10 let. "Školení digitální bezpečnosti bych nařizoval povinně," říká.

Jsou české firmy a jejich zaměstnanci připraveni na zvětšující se míru využívání digitálních technologií při práci?

Mám jednu špatnou a jednu dobrou zprávu. Ta špatná je, že na tom nejsou dobře, a ta dobrá je, že jsou na tom všichni stejně. Lidé mají víc zkušeností s technologiemi ze soukromého života než z práce, a to o dost. Firmy se sice už snaží připravit své lidi na digitální transformaci, ale většina z nich se soustřeďuje na konkrétní nástroje a nerozvíjí digitální myšlení. To znamená, že když řeším nějaký úkol, nejdřív se zamyslím nad tím, jestli neexistuje nějaká aplikace, která by mi s tím mohla pomoct. Teď jsme v situaci, že většina lidí neví, že neví. Nevědí, že existuje nějaký pomocník, a tak ho nehledají. Jakmile se zažehne digitální myšlení, budou jednak vědět, že nevědí, a spolu s tímto začnou i sami hledat řešení. Toto hledání se stane permanentní součástí práce.

Stačí se tedy umět správně zeptat Googlu?

Ano, stačí. Jde o to, začít hledat, zkoušet, experimentovat, hrát si.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66838640-firmy-jsou-neproduktivni-az-tretina-zamestnancu-je-zbytecna