Uzavření automobilek a jejich dodavatelů vyvolává růst nezaměstnanosti a napětí a také má negativní vliv na státní rozpočet. Dopady však nejsou všude stejné. Nejlépe se s tímto problémem dokážou vypořádat bohaté státy se silným sociálním systémem a jistou společenskou soudržností.

Příkladem celkem zvládnuté situace může být vývoj po úpadku společnosti MG Rover v Birminghamu, k němuž došlo v roce 2005. Tamní závod Longbridge vyráběl, původně jako Austin, osobní automobily 100 let. Spojené království dlouho patřilo k předním světovým výrobcům a závod Longbridge představoval největší automobilovou továrnu ve Velké Británii, ale od 80. let minulého století jeho význam prudce upadal. V roce 1998 už v něm pracovalo jen 13 tisíc lidí a v krizovém roce 2005 jich přímo ve firmě MG Rover zbývala zhruba polovina. Ještě v roce 2000 automobilka prodala v Evropě téměř 200 tisíc aut, o čtyři roky později pouhých 114 tisíc, přičemž nejmenší typ CityRover si nechávala vyrábět v Indii.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.