Základní vybavení pracoviště
Je vhodné zajistit dostatek mýdla, dezinfekčních prostředků na ruce i úklidu a jednorázových roušek. Lze též doporučit měření teploty před vstupem na pracoviště. Dále je vhodné investovat do plánování změn způsobu práce týmů, vedení porad, prostě do opatření snižujících těsný kontakt osob, a to včetně využívání možnosti práce z domova.
Kdy nechodit do práce
V případě zdravotních obtíží, například při nachlazení či horečce se doporučuje využívat sick days, tedy indispoziční volno. Případně lze pracovat z domova, umožňuje-li to zdravotní stav a druh vykonávané práce. Na pracovišti je pak důležité dodržovat zásady respirační etikety a na podzim bude vhodné zvážit očkování proti chřipce.
Jak naložit s open spacem
Ideálně by měl mít každý zaměstnanec svoji kancelář. Pokud to provoz neumožňuje, je další možností práce z domova nebo alespoň časově oddělit práci jednotlivých týmů v jednom open spacu. I otevřený prostor je možné alespoň částečně přepažit, například plexisklem. Žádoucí bude zkontrolovat vzduchotechniku, pravidelně vyměňovat filtry, případně snížit rekuperovanou frakci vzduchu.
Mají se dělit kolektivy
Pokud je možné z provozních důvodů upravit harmonogram pracovních směn, je vhodné časově a prostorově rozdělit pracovní kolektivy. A zařídit, aby část práce bylo možné vyřídit on-line pomocí telekonferencí, aby klienti nemuseli chodit osobně či využívat objednávkový systém. Ani při závodním stravování by nemělo docházet k mísení osob z různých pracovišť a kolektivů a je při něm třeba dodržovat rozestupy. Zaměstnavateli nicméně nepřísluší hodnotit a kontrolovat, jak tráví zaměstnanci volný čas po pracovní době.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Kynčl



