Když Zdeněk Matějovský začínal před třiceti lety s podnikáním, mnozí ho považovali za snílka. V době, kdy kupní síla Čechů byla mizivá, vsadil na kvalitu, ačkoliv s tou logicky souvisí i vyšší cena. Navíc na trhu s textilem, kde ceny tlačí dolů levná konkurence z Asie.
Dnes je ovšem ložní prádlo a bytový textil značky Matějovský neodmyslitelnou součástí každodenního života mnoha českých i zahraničních domácností. Sortiment firmy ze severočeských Semil je široký, jeho dominantou ale zůstává povlečení. Toho Matějovský ročně prodá stovky tisíc kusů a jeho prodej stále roste. V loňském roce společnost utržila přes čtvrt miliardy korun.
Nejde ale jen o byznys a "kus látky na spaní". Matějovský zákazníky učí, jak navodit pocit domova nebo že se zákazník nemusí stydět, když mu do otevřené ložnice nakoukne návštěva. I proto se v nabídce společnosti najdou kousky navržené předními českými i světovými návrháři. Svou kolekci už u Matějovského má i Blanka Matragi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Alžběta Vejvodová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



