Když Zdeněk Matějovský začínal před třiceti lety s podnikáním, mnozí ho považovali za snílka. V době, kdy kupní síla Čechů byla mizivá, vsadil na kvalitu, ačkoliv s tou logicky souvisí i vyšší cena. Navíc na trhu s textilem, kde ceny tlačí dolů levná konkurence z Asie.
Dnes je ovšem ložní prádlo a bytový textil značky Matějovský neodmyslitelnou součástí každodenního života mnoha českých i zahraničních domácností. Sortiment firmy ze severočeských Semil je široký, jeho dominantou ale zůstává povlečení. Toho Matějovský ročně prodá stovky tisíc kusů a jeho prodej stále roste. V loňském roce společnost utržila přes čtvrt miliardy korun.
Nejde ale jen o byznys a "kus látky na spaní". Matějovský zákazníky učí, jak navodit pocit domova nebo že se zákazník nemusí stydět, když mu do otevřené ložnice nakoukne návštěva. I proto se v nabídce společnosti najdou kousky navržené předními českými i světovými návrháři. Svou kolekci už u Matějovského má i Blanka Matragi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později