O syndromu vyhoření slýcháme dnes téměř na každém kroku. Na první pohled se zdá, že čelíme nějaké zvláštní epidemii. S Charline S. Russoovou, přední světovou koučkou v oblasti individuálního i organizačního rozvoje, jsme se měli příležitost se setkat na konferenci Prevence syndromu vyhoření v zaměstnání, kterou pořádala společnost Multisport a Moderní řízení bylo jejím mediálním partnerem.

Pochopitelně jsme využili příležitosti, abychom si s autorkou publikace "Cohort Programming and Learning: Improving Educational Experiences for Adult Learners" (česky: Kohortní programování a učení. Vylepšení výsledků vzdělávání dospělých) popovídali. Ve své prezentaci mluvila především o tom, jak se přístup firem k zaměstnancům mění. Dříve patřilo k základním manažerským pravidlům vyždímat z podřízených maximum, a pokud to nevydrží, jednoduše je vyměnit. Tyto časy jsou už ale dávno a nenávratně pryč. "Firmy věnují stále větší pozornost psychické pohodě a zdraví svých zaměstnanců. Pokud chceme vybudovat opravdu silný tým, nemůžeme své lidi dlouhodobě přetěžovat," varuje Charline S. Russoová.

Jak nastavit procesy v týmu, aby byl co nejvýkonnější, ale zároveň udržitelný?

Dobře fungující tým stojí na několika základních kamenech. Předně by každý jeho člen měl vědět, jaká je jeho role v týmu. Dobrou partu drží pohromadě sounáležitost založená na společném cíli či účelu, o kterém se v rámci týmu diskutuje tak, že se s ním všichni jeho členové mohou ztotožnit. Dalším klíčovým prvkem efektivně fungujícího týmu je důvěra, kterou vybudujete vzájemným respektem, transparentní komunikací, spolehlivostí a konstruktivní zpětnou vazbou.

Toho, že všichni členové týmu tyto prvky vzájemné spolupráce berou za své, docílíte právě kvalitní komunikací. Třeba tím, jak mezi sebou vstřebáváte nesouhlasné hlasy, potažmo konflikty, a obecně jak probíhají rozhodovací procesy a implementace rozhodnutí. Co se zpětné vazby týče, tak nikdy nelze podcenit tu pozitivní. Je velmi důležité nepředpojatě posuzovat výkon jednotlivých členů a férově je chválit. Právě tím, že si užíváte individuální i společné úspěchy a rozvíjíte to, co tým spojuje, efektivně předcházíte ztrátě motivace a vyhoření.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66683410-jak-dobry-sef-tak-efektivni-tym