Před pár týdny čtyřiaosmdesátiletý Leonardo Del Vecchio dokončil budování svého brýlařského impéria. Jeho Luxottica nyní obsáhne kompletní cestu od výroby čoček až po prodej hotových brýlí zákazníkovi. Skupina zastřešuje portfolio prestižních značek od Ray-Ban, Oliver Peoples přes Oakley až po Vogue, pod licencí vyrábí taktéž pro značky jako Giorgio Armani, Burberry, Chanel či Prada − každé čtvrté značkové obroučky na světě pochází z jejích továren. Zahrnuje rovněž před dvěma lety koupený Essilor, produkující vedle optických přístrojů především brýlová skla, prakticky každá druhá pochází od něj. A na konci července za šest miliard dolarů schlamstnutý GrandVision všechny tyhle značky prodává v největším světovém řetězci optik čítajícím 7200 obchodů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později