Když jsem se v posledních letech s někým bavil o Facebooku, skoro vždycky padly následující dvě otázky: Udrží si Facebook dominantní postavení? Pokud ne, tak kdo ho nahradí?
Ani na jednu jsem neměl odpověď. A nemám ani teď. Tedy takovou odpověď, na kterou bych si vsadil aspoň honorář za tenhle sloupek. Ne snad, že by to bylo tak moc. Ale opravdu nevím, co odpovědět.
Hodně lidí říká, že to má Facebook sečtené. Loňská kampaň #deletefacebook zabrala a spousta důležitých lidí síť opustila. Ani pro teenagery momentálně Facebook není zajímavý. Jenže nic to nemění na tom, že má "vynález" Marka Zuckerberga stále 2,3 miliardy aktivních uživatelů. Tedy lidí, kteří aspoň jednou měsíčně na Facebook zajdou.
Pryč je prvotní nadšení. Skoro se zdá, jako by dnes většina lidí používala Facebook s útrpným výrazem na tváři. "No tak dobře, budu si tu teď chvíli číst a lajkovat statusy, ale fakt z toho nemám velkou radost."
Jenže jak pozoruju lidi kolem sebe, většina z nich dnes na tuhle síť chodí s chladným pragmatismem. Chci se na chvíli rozptýlit, propojit se s kamarády nebo známými, prodat nějaký svůj produkt. To je všechno. Proč bych měl výskat radostí?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později