Osmiboký ring, muž proti muži, žena proti ženě. Tři až pět kol po třech až pěti minutách. Povoleno je téměř vše − údery, chvaty, zbraně. Takzvaná smíšená bojová umění jsou mladé sportovní odvětví, které přitahuje stále více fanoušků. Promotérské organizace pořádající bojové galavečery nebo ligy vznikají a krachují jak na běžícím pásu a ze zápasníků se stávají celebrity.
V Praze v sobotu představila svou show společnost Ultimate Fighting Championship (UFC), jež dala světu superhvězdy, jako je Conor McGregor, Ronda Rouseyová, Anderson Silva nebo Chabib Nurmagomedov. Během čtvrtstoletí dokázala tato firma na půdorysu "rvaček" vybudovat multimiliardový byznys. Před dvěma lety prodala společnost Zuffa "cirkus" UFC konsorciu firem sdružených pod vedení WME-IMG za sumu přesahující čtyři miliardy dolarů. Sama ji přitom koupila v roce 2001 za pouhé dva miliony. Adaptace světa bojových sportů na dobu sociálních sítí, on-line videa a reality show se vyplatila.
Rychlá rána na komoru
Úspěch spočíval v tom, že diváci dostali přesně to, co chtěli. Výkonný šéf UFC Dana White společně s majiteli Zuffy, bratry Frankem a Lorenzem Fertittovými, vytvořili rychlou, adrenalinem napumpovanou show. Ta přitom běží podle přesných pravidel. I když neznalí diváci si mohou myslet, že žádná nejsou a rozhodčí v ringu jen zajišťují, aby se zápasníci nezabili.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později