Perfektní těla přestala táhnout. Trendem je přirozenost. Což je v případě, kdy jste symbolem své značky učinili anděla, docela zásadní marketingový nedostatek. K tomu přidejte pár politicky nekorektních výroků, jež si na sebe může vztáhnout minimálně polovina cílové skupiny zákaznic, a máte velmi vážný problém. Victoria's Secret, světová jednička na poli luxusního spodního prádla a pořadatel okázalých módních show, prochází krizí. Prodeje stagnují, tržní podíl klesá, brand ztrácí pozice a majitel značky, kterým je firma L Brands, je v důsledku toho jednou z nejvíce propadajících se akcií indexu Standard and Poor's 500.
V dnešním světě, kde je politická korektnost nezbytnou nutností a přirozenost nejsilnějším trendem, modelky stylizované za anděly přestávají táhnout. Za třetí čtvrtletí se provozní zisk Victoria's Secret propadl o 89 procent na patnáct milionů dolarů, zlepšení je v tuto chvíli v nedohlednu. Firma hodlá uzavřít dvě desítky butiků, včetně toho ikonického na newyorské Páté Avenue. O místo přišla i výkonná ředitelka značky Jana Singerová.
Senioři netuší, po čem ženy touží
"Naše show je fantazie. Do té transgenderové nebo plus size modelky zkrátka nepatří." Tento výrok Eda Razeka, marketingového šéfa L Brands, by ještě před dvaceti lety možná prošel bez většího povšimnutí. Jenomže to bylo minulé století. Bez důrazu na přirozenost, bez stále sebevědomějších žen, které podobným komentářům nevěnovaly pozornost. To si podle všeho v L Brands úplně neuvědomili. Firma postavená na luxusních módních značkách cílících na ženy (Victoria's Secret dělá 60 procent tržeb) je stále pod vládou mužů ve věkové kategorii 60+ a podle řady insiderů fungující v atmosféře minulého století.
Razekova poznámka narazila do stejné zdi jako kdysi populární značka Abercrombie & Fitch. Její šéf před pěti lety světu sdělil, že jeho zboží je exkluzivní, a tedy rozhodně není takové, aby ho mohl nosit každý. Dnes je někdejší miláček hipsterů nejnenáviděnějším módním brandem Spojených států. V éře sociálních sítí zkrátka může pár špatných slov značku zlikvidovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později