Perfektní těla přestala táhnout. Trendem je přirozenost. Což je v případě, kdy jste symbolem své značky učinili anděla, docela zásadní marketingový nedostatek. K tomu přidejte pár politicky nekorektních výroků, jež si na sebe může vztáhnout minimálně polovina cílové skupiny zákaznic, a máte velmi vážný problém. Victoria's Secret, světová jednička na poli luxusního spodního prádla a pořadatel okázalých módních show, prochází krizí. Prodeje stagnují, tržní podíl klesá, brand ztrácí pozice a majitel značky, kterým je firma L Brands, je v důsledku toho jednou z nejvíce propadajících se akcií indexu Standard and Poor's 500.

V dnešním světě, kde je politická korektnost nezbytnou nutností a přirozenost nejsilnějším trendem, modelky stylizované za anděly přestávají táhnout. Za třetí čtvrtletí se provozní zisk Victoria's Secret propadl o 89 procent na patnáct milionů dolarů, zlepšení je v tuto chvíli v nedohlednu. Firma hodlá uzavřít dvě desítky butiků, včetně toho ikonického na newyorské Páté Avenue. O místo přišla i výkonná ředitelka značky Jana Singerová.

Senioři netuší, po čem ženy touží

"Naše show je fantazie. Do té trans­genderové nebo plus size modelky zkrátka nepatří." Tento výrok Eda Razeka, marketingového šéfa L Brands, by ještě před dvaceti lety možná prošel bez většího povšimnutí. Jenomže to bylo minulé století. Bez důrazu na přirozenost, bez stále sebevědomějších žen, které podobným komentářům nevěnovaly pozornost. To si podle všeho v L Brands úplně neuvědomili. Firma postavená na luxusních módních značkách cílících na ženy (Victoria's Secret dělá 60 procent tržeb) je stále pod vládou mužů ve věkové kategorii 60+ a podle řady insiderů fungující v atmosféře minulého století.

Razekova poznámka narazila do stejné zdi jako kdysi populární značka Abercrombie & Fitch. Její šéf před pěti lety světu sdělil, že jeho zboží je exkluzivní, a tedy rozhodně není takové, aby ho mohl nosit každý. Dnes je někdejší miláček hipsterů nejnenáviděnějším módním brandem Spojených států. V éře sociálních sítí zkrátka může pár špatných slov značku zlikvidovat.

Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.