Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) věří, že zdárně dotáhne státní zakázku desetiletí na provozování mýta na českých silnicích po roce 2019. V ostře sledované soutěži proti sobě stojí dosavadní provozovatel Kapsch a konkurenti slovenský výběrčí SkyToll, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Ťok v rozhovoru poprvé přiznává, že Kapsch srazil cenu za provoz mýta až na polovinu oproti současným cenám.

Ze supermarketu jsem zvyklý, že se zboží může ze dne na den zlevnit o pár korun. Jak se ale něco může naráz zlevnit o 750 milionů, což je částka, kterou chcete, aby Kapsch slevil za provozování systému mýta, pokud možno do Velikonoc?

Vycházím z vyjádření firmy Kapsch. Ta oznamuje, že s podmínkami v tendru na provozování mýta po roce 2019 by už nyní mohla nákladovost stávajícího systému klesnout z 15 na 8,6 procenta. Takže říkám, nečekejme a pojďme to udělat hned.

Všichni dobře víme, že je to jen taková kočkovaná mezi vámi a Kapschem a nic se nezmění…

… ale já to jednání opravdu chci.

Dobře, tak jinak. Nebojíte se, že tahanic tohoto typu s Kapschem bude čím dál více a ve finále to pocítí třeba i řidiči při změně provozovatele mýtného systému?

Ne, to si nemyslím. Na obou stranách jsou profesionálové. A navíc: do konce roku 2019 musí Kapsch dodávat to, co slíbil. A proč by nedodával, když má na tom takový zisk?

Jak bude vypadat překryv současné mikrovlnné technologie a pravděpodobného nového satelitního systému, protože tendr tomuto řešení nahrává? Kolik za to bude platit stát?

To je v ceně tendru. Takže ani korunu. Nyní zkoumáme čtyři nabídky. Už nyní to vypadá, že postavení systému a jeho provozování bude levnější než provozování stávajícího systému.

A technicky: případný nový výherce na provozování mýta několik měsíců před Novým rokem povede zkušebně svůj provoz, takže přechod bude plynulý. My zkušební provoz zkontrolujeme a o půlnoci na Nový rok 2020 se vše jen přehodí. Pokud nový provozovatel nahradí toho stávajícího, obrazně převezme žezlo a přejde na něj veškerá odpovědnost.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66094640-ministr-tok-myto-bylo-predrazene-az-o-miliardu-rocne