Velký potenciál pro fúze a akvizice skýtá tuzemský maloobchod. Podle Radka Drába z poradenské společnosti PwC Česká republika do problematické skupiny patří řetězce, které nejsou diskontní, ale zároveň ani nenabízejí luxusní zboží. Uvízly v kolotoči slevových akcí, což snižuje jejich zisk.
V čem se český obchod liší od sousedů?
Český trh je oproti Německu či Rakousku stále fragmentovanější. Přestože obchodní řetězce tu nabývají na síle, ty nejsilnější dosud neovládají takový podíl jako u západních sousedů. Konsolidace v České republice dosud v plném rozsahu neproběhla a trh je přitom velice konkurenční, takže předpokládáme, že tuzemskou maloobchodní síť čekají výrazné změny.
Jsou v tuzemsku i další specifika?
Velkým fenoménem zůstávají slevové akce. Množství zlevněného zboží, které se nabízí v letácích, přes veškeré deklarace obchodníků neklesá. V některých segmentech se více než polovina zboží prodá v promocích. To ustavičně roztáčí spirálu dalšího tlaku na ceny.
Kdo je nejohroženější a kde jsou naopak největší šance?
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111