Svérázný podnikatel, vizionář a spoluzakladatel Jablotronu Dalibor Dědek si vždy dělal věci po svém. Možná i proto je dnes z ryze českého výrobce zabezpečovací a komunikační techniky mezinárodně uznávané vývojové a technologické centrum. Alarmy už v devadesátých letech v Jablotronu připojili k internetu a umožnili jejich ovládání z mobilu. Vytvořili vlastně první "předpotopní" cloud, aniž by měli tušení, že se z toho jednoho dne stane fenomén. "Do té doby jsme fungovali tak, že když jsme produkt prodali, tak už jsme o něm neslyšeli. Internetovým přístupem se nám otevřela úplně nová dimenze k řízení kvality produktů. Lépe jsme pochopili, jak je naši zákazníci opravdu používají. Přestali jsme spekulovat, což nám přineslo ohromnou konkurenční výhodu," říká v rozhovoru "vývojář z východního bloku" Dalibor Dědek.
Vnímáte, že se české firmy v posledních letech výrazně digitálně transformují?
Osobně nemám rád termíny typu digitální transformace, Průmysl 4.0 a podobně. Většinou se jedná buď o marketingovou proklamaci, nebo o snahu vytvořit mediální senzaci z něčeho kolem nás. Pravda však je, že v oblasti dat a přístupu k nim asi udělalo lidstvo největší pokrok v minulém desetiletí. Trochu mi to přijde, jako by se pohádka o Dědu Vševědu stala realitou. Stačí jen vědět, jak se správně zeptat ve vyhledávači.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Kristina Kadlas Blümelová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



