Svérázný podnikatel, vizionář a spoluzakladatel Jablotronu Dalibor Dědek si vždy dělal věci po svém. Možná i proto je dnes z ryze českého výrobce zabezpečovací a komunikační techniky mezinárodně uznávané vývojové a technologické centrum. Alarmy už v devadesátých letech v Jablotronu připojili k internetu a umožnili jejich ovládání z mobilu. Vytvořili vlastně první "předpotopní" cloud, aniž by měli tušení, že se z toho jednoho dne stane fenomén. "Do té doby jsme fungovali tak, že když jsme produkt prodali, tak už jsme o něm neslyšeli. Internetovým přístupem se nám otevřela úplně nová dimenze k řízení kvality produktů. Lépe jsme pochopili, jak je naši zákazníci opravdu používají. Přestali jsme spekulovat, což nám přineslo ohromnou konkurenční výhodu," říká v rozhovoru "vývojář z východního bloku" Dalibor Dědek.
Vnímáte, že se české firmy v posledních letech výrazně digitálně transformují?
Osobně nemám rád termíny typu digitální transformace, Průmysl 4.0 a podobně. Většinou se jedná buď o marketingovou proklamaci, nebo o snahu vytvořit mediální senzaci z něčeho kolem nás. Pravda však je, že v oblasti dat a přístupu k nim asi udělalo lidstvo největší pokrok v minulém desetiletí. Trochu mi to přijde, jako by se pohádka o Dědu Vševědu stala realitou. Stačí jen vědět, jak se správně zeptat ve vyhledávači.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později