Někdy s nadsázkou říkám, že by firmy při definování profilu ideálních kandidátů chtěly mix Einsteina s mimořádnou inteligencí, Ramba s odolností proti stresu a schopností překonat každou překážku a Belmonda s jeho odzbrojujícím charismatem. Realitou je, že popisy práce pro jednotlivé pozice jsou si v různých firmách podobné jako vejce vejci. To je do určité míry pochopitelné, protože manažer kvality ve výrobě v automobilovém průmyslu má podobné úkoly, ať je kdekoli. Přesto i tady existují rozdíly dané strukturou firmy, stupněm jejího rozvoje atd. Ty se však projevují mnohdy málo. Co je zarážející, je, že podobné jsou si i profily ideálních kandidátů. Ty by přece měly silně reflektovat kulturu firmy, její hodnoty, vizi a misi i styl managementu. A místo toho, opět s nadsázkou, profily vychází z modelu "ERB". Jak je to možné? Studie Global Human Capital Trends 2016, zpracovaná společností Deloitte University Press, uvádí, že "méně než 12 procent společností věří, že skutečně rozumí své kultuře, a méně než jeden ze tří vrcholových manažerů (28 %) deklaruje, že rozumí organizační struktuře jejich organizace".
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



