Helena Kohoutová byla talentovanou pěvkyní, která s operními áriemi objížděla Evropu. Vnitřně však směřovala jinam. Na podzim roku 1997 odzpívala své poslední vystoupení. Pak založila společnost Helas a od té doby propojuje úspěšné české byznysmeny.
Jen v loňském roce, jak říká, "podala ruku" více než třem tisícům podnikatelů na mnoha akcích a společenských setkáních, která organizuje.
Je zakladatelkou Ocenění českých podnikatelek, před dvaceti lety založila Helas New Encounters Club. Na jeho akcích se scházejí lídři tuzemského byznysu. Je organizátorkou Exportní ceny DHL UniCredit, založila dámský klub Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club. Je neutuchající organizátorkou.
"Majitelé firem si ani sami neuvědomují, jak důležitou roli pro českou společnost hrají," vyplynulo jí po letech práce pro tuzemský byznys. I proto nyní založila nový projekt Ocenění českých lídrů. Ten má s podtitulem Budujeme hrdé Česko ocenit nejúspěšnější ryze české velké podniky. "Je tu mnoho odvážných lidí a je dobré je podpořit," říká Kohoutová.
Představte si, že jsem úspěšný majitel významné české firmy. Řekněte mi, proč mě mají zajímat vaše akce?
Kdo je úspěšný, tak je úspěšný se mnou i beze mě. Ale důvodů, proč by se firma měla přihlásit nebo přijmout naši nominaci, je několik. Je to ocenění firmy, ocenění práce jejích lidí, jejích služeb a výrobků. Dobré jméno se buduje tím, že je firma vidět a slyšet. Jestliže můžu přijmout nominaci a nikdo po mně nic nechce, žádný finanční příspěvek, tak je to nejlepší reklama. Druhá věc je psychologická. Řada lidí mi říká, jak jim to stmelilo kolektiv, pomohlo zlepšit firemní kulturu. Pak je to osobní záležitost. Představte si, že jste majitel. S kým máte probrat svoje starosti? Nikomu ve firmě je říci nemůžete. Je mnoho věcí, které pochopí jenom další majitel. A potkat se v uvolněném, přátelském prostředí takovýchto lidí je inspirace k nezaplacení. Lidé si platí kouče a mentory. Proč to dělají? Protože se potřebují vypovídat a poradit s někým, komu věří. A také, každý má nedostatky a silné stránky. Když se porovnám s ostatními lídry, můžu si říct, jakým lídrem bych chtěla být.
K podnikání mě přivedla přirozená touha potkávat se s lidmi, kteří také mají neustálé každodenní nutkání něco udělat, něco vymyslet.
Čím se liší váš poslední projekt Ocenění českých lídrů? Pro koho je a proč vznikl?
Chceme ocenit nejlepší ryze české podnikatele. Jsou to firmy, které mají vynikající rating a scoring. Mají alespoň 200 milionů korun obrat. Majitelé jsou čeští občané a je tam český kapitál. Není v nich zahraniční investor. Firma není off-shore. Projekt má ambici nejen předat ocenění, ale sdružit a propojit tyto české lídry a vytvořit prostředí pro vytváření obchodních příležitostí.
Kolik takových firem v Česku je?
Byli jsme překvapení, že jich je jenom něco přes 1300.
Myslíte, že firma, která získala peníze například od zahraničního investičního fondu, již není česká?
My říkáme český kapitál. Samozřejmě je tady mnoho skvělých firem, které využily pobídek přímých investorů nebo různých fondů. To je naprosto v pořádku. Každý byznys pro svůj růst potřebuje nové finanční prostředky. To není nic špatného. Já jenom říkám, že tady máme skvělé české lidi, kteří jsou v něčem jiní a mimořádní, a ty chceme podpořit.
Kdy vyhlásíte vítěze?
První ročník jsme zahájili 1. března, 7. června budou předána ocenění.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později