V roce 2002 zazvonil v pražské kanceláři Karen Feldmanové telefon. Volal interiérový designér vozu Rolls-Royce Phantom se zakázkou na sadu sklenic, ale mladá americká podnikatelka si nejdříve myslela, že si z ní někdo dělá legraci. Její tehdy čtyřletá firma Artěl Glass dosud prodávala české sklo obchodním domům v USA a v západní Evropě a Feldmanová nečekala, že by světoznámá britská automobilka sama od sebe projevila zájem o její zboží. "Ale skutečně volal designér Phantomu. Viděl náš stánek na veletrhu a ptal se, jestli bychom vyrobili karafu a sklenice na whisky a na šampaňské," vzpomíná.
Zakázka od výrobce luxusních vozů znamenala pro Artěl Glass průlom. Zanedlouho po Rolls-Roycu zařadily její luxusní, precizně zpracované sklenice inspirované historickým českým designem do svých kolekcí i značky Gucci, Giorgio Armani a další. "Byl to trh, který přišel za námi a na který jsem původně vůbec nemyslela," říká podnikatelka.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později