V roce 2002 zazvonil v pražské kanceláři Karen Feldmanové telefon. Volal interiérový designér vozu Rolls-Royce Phantom se zakázkou na sadu sklenic, ale mladá americká podnikatelka si nejdříve myslela, že si z ní někdo dělá legraci. Její tehdy čtyřletá firma Artěl Glass dosud prodávala české sklo obchodním domům v USA a v západní Evropě a Feldmanová nečekala, že by světoznámá britská automobilka sama od sebe projevila zájem o její zboží. "Ale skutečně volal designér Phantomu. Viděl náš stánek na veletrhu a ptal se, jestli bychom vyrobili karafu a sklenice na whisky a na šampaňské," vzpomíná.
Zakázka od výrobce luxusních vozů znamenala pro Artěl Glass průlom. Zanedlouho po Rolls-Roycu zařadily její luxusní, precizně zpracované sklenice inspirované historickým českým designem do svých kolekcí i značky Gucci, Giorgio Armani a další. "Byl to trh, který přišel za námi a na který jsem původně vůbec nemyslela," říká podnikatelka.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



