Je to jako ve filmu z nemocničního prostředí, když lékař po dlouhém boji o život pacienta konečně nahmatá tep. Srdce se ozvalo jenom párkrát, pacient už zřejmě nikdy nenabude své někdejší síly, ale i tak jeho návrat do života přitahuje nebývalou pozornost. Co na tom, že se jedná pouze o slupku. Na veletrhu v Barceloně se pod brandem Nokie, jejíž značku mají na osm let pronajatou bývalí manažeři firmy v nové společnosti HMD, představily tři nové smartphony, a především aktualizovaný "kultovní" model 3310. Comeback je hotov. Šlo ale především o velké cvičení v marketingu a public relations. Brand Nokia totiž navazuje na původní finský kolos velmi volně a 3310 má s někdejším "telefonem pro 100 milionů" společný snad jen ikonický tvar a výdrž baterie.
Nicméně příběh opravdu pokračuje. Společnost HMD Global zaštítili veteráni někdejší slavné éry v podobě Arta Nummely, někdejšího viceprezidenta mobilní divize Nokie a Jeana-Francoise Barila, někdejšího šéfa zásobování. Jeho firma Smart Connect revitalizační proces brandu financuje.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



