Sílí diskuse o tom, jestli mají školy místo cpaní faktů do hlav raději učit metody práce s nimi, nejlépe formou debat. Na první pohled jasná věc: komu by se chtělo tupě biflovat, když existuje Google a už Komenský přece říkal, že škola má být hrou.
Tomu zdánlivě dávají za pravdu i mé vzpomínky na dětství: zájmy, které mi nestihli otrávit učitelé na základní škole, dorazili profesoři na střední a vysoké (čest výjimkám). Asi nejsem sám, protože i Mark Twain kdysi napsal: "Nikdy jsem nedopustil, aby škola stála v cestě mému vzdělávání." Což je v éře internetu zdánlivě ještě aktuálnější. Jenže se časem ukázalo, že škody způsobené pedagogy nebyly nevratné: šťastně jsem přežil období mejdanů, hospod a bigbítu a staré zájmy se vrátily. Navíc jsem při tom zjistil, že to, co mi do hlavy profesoři nacpali, nebylo tak úplně k zahození: ono se i v Googlu hledá lépe, když víte, co hledat. A že vůbec máte něco hledat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan A. Novák
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



