Každá země a každá doba má své "zašlapané projekty", a platí to i o dnešní České republice. Některé záměry vycházely od počátku z mylných předpokladů, jiné narazily kvůli změně akcionářů, finanční krizi či terorismu. Oproti socialistickému období sice mezi těmito nerealizovanými plány chybí obří akce srovnatelná se železničním tunelem spojujícím republiku s umělým ostrovem na Jadranu, ale zejména v oboru dopravních prostředků jde o řadu nápadů.
1. Prezident bez prezidenta
Příkladem nikdy nerealizovaného projektu je luxusní automobil Tatra Prezident, který představili prezidentu Václavu Havlovi v roce 1994. Autorem karoserie byl český designér Václav Král. K veřejné premiéře však již nedošlo a vůz skončil v kopřivnickém muzeu. Kuponovou metodou privatizovaná Tatra šla z krize do krize, její vedení navíc vidělo jako jedinou spásu pro výrobu osobních aut export do Británie. Místo Tatry Prezident se proto v roce 1996 začala vyrábět Tatra 700, které dal tvary britský designér Geoff Wardle, přičemž se vedle reprezentační limuzíny počítalo také s verzí kupé. Vůz se vzduchem chlazeným motorem však na trhu neuspěl, produkce byla v roce 1999 zastavena.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později