Každá země a každá doba má své "zašlapané projekty", a platí to i o dnešní České republice. Některé záměry vycházely od počátku z mylných předpokladů, jiné narazily kvůli změně akcionářů, finanční krizi či terorismu. Oproti socialistickému období sice mezi těmito nerealizovanými plány chybí obří akce srovnatelná se železničním tunelem spojujícím republiku s umělým ostrovem na Jadranu, ale zejména v oboru dopravních prostředků jde o řadu nápadů.
1. Prezident bez prezidenta
Příkladem nikdy nerealizovaného projektu je luxusní automobil Tatra Prezident, který představili prezidentu Václavu Havlovi v roce 1994. Autorem karoserie byl český designér Václav Král. K veřejné premiéře však již nedošlo a vůz skončil v kopřivnickém muzeu. Kuponovou metodou privatizovaná Tatra šla z krize do krize, její vedení navíc vidělo jako jedinou spásu pro výrobu osobních aut export do Británie. Místo Tatry Prezident se proto v roce 1996 začala vyrábět Tatra 700, které dal tvary britský designér Geoff Wardle, přičemž se vedle reprezentační limuzíny počítalo také s verzí kupé. Vůz se vzduchem chlazeným motorem však na trhu neuspěl, produkce byla v roce 1999 zastavena.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



