Obchodník se zdravotnickou technikou a textilem či hračkami anglických značek Pavel Zavadil investoval vydělané peníze do značky a receptury Herbadent. Rozjel výrobu těchto produktů a snaží se starý český brand vrátit na výsluní. Mezi tím samozřejmě cestuje. Buď poznává cizí země s rodinou, nebo se sportem. Fandí hlavně skialpinismu, snowboardingu, jachtaření, windsurfingu. Právě jedna z cest se surfem odstartovala jeho podnikání. V roce 1990 s kamarádem zorganizoval úplně první přejezd Bajkalu na prkně. Pro tři Čechy, jednoho Rakušana a dva Rusy vybral nejširší 105kilometrový úsek jezera.
"Byl to s kamarádem náš sen, přejet jako první na surfu Bajkal, takže jsme akci připravovali tři čtvrtě roku, ale ve finále jsme se rozjeli o týden dřív a dolaďovali všechno přímo na místě, protože na dálku nešlo prakticky nic. Až na místě jsme třeba cestu parníkem získali výměnou za spací pytel," přiznává Zavadil. Na základě těchto zkušeností založila dvojice firmu na sportovní marketing se zaměřením na nové sporty. Do Česka dotáhli světový pohár ve snowboardu nebo v cyklotrialu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později