Když doma vařím snídani, tak pro sebe kávu s mlékem a pro ženu čaj s cukrem a citronem. Už jsem se to naučil, ale dlouho mi dělalo problém obě ingredience správně trefit. Prostě aby cukru nebylo ani málo ("Panebože, je to hořký!"), ale ani moc ("Takhle sladký se to fakt nedá pít!"). A aby i citronu bylo tak akorát.
"Akorát" se v terminologii teoretické gastronomie řekne "bliss point". Vhodný překlad není, ale jde o stav, kdy je požitek největší. Termín zavedl Američan Howard Moskowitz, vzděláním matematik a psycholog, který se zabýval hledáním dokonalé chuti potravin. A to zejména vzhledem k obsahu cukru, tuku a soli. Pro velké potravinářské značky jako Kraft, Campbell Soup či PepsiCo navrhoval nové chuti limonád či omáček. Například pro výrobce limonád Dr. Pepper vymyslel příchuť cherry vanilla.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později