Aféra Dieselgate německého koncernu Volkswagen ještě zcela neodezněla, ale i tak je o naftové motory pod kapotou mezi řidiči velký zájem. Dvojnásob to platí v kategorii největších a nejdražších SUV světa, u kterých se v případě benzinových motorů pohybuje spotřeba v astronomických číslech. S naftou pod kapotou jsou na tom výrazně lépe. A díky moderním technologiím se nemusí vzdát ani dynamiky, kterou by jim mohl závidět nejeden sportovní automobil.
Dobrým příkladem je opulentní Bentley Bentayga. To nejprve vyjelo s benzinovým dvanáctiválcem, který z něj udělal nejrychlejší SUV světa. Protože je ovšem po naftě hlad, představuje nyní nový model, který pohání vznětový motor. Nejde o nějaké malé TDI, ale supermoderní osmiválec s trojitým přeplňováním pomocí sestavy turbodmychadel a elektrického kompresoru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



