Na tabuli píše učitel Miloš Šlapal tři slova: pohádka, balada a bajka. A od osmáků navštěvujících Základní školu Emila Zátopka v Kopřivnici pak chce, aby každý literární žánr charakterizovali. Vzápětí dětem zadává další úkol. Mají přepsat úryvek z knihy, již si do vyučování přinesly, do jednoho ze zmíněných žánrů.
"Chtěl jsem docílit toho, aby žáci o hodinách čtení či psaní opravdu četli a psali," zdůvodňuje Šlapal svou motivaci, proč se uchýlil k netypické metodě, kterou nazývá dílna čtení. To ovšem vyžadovalo, aby se s ní nejdříve seznámil a jejímu osvojení věnoval čas nad rámec běžné pracovní doby. Je to pro něho ale přirozené. Tvrdí o sobě, že ke kantorské profesi přistupuje "vědecky": zajímá ho, co se ve třídě stane, když třeba obmění některé techniky, a jak změna ovlivní vzdělávání dětí. Postupem času si tak začal vymýšlet i metody vlastní, a dokonce vede kurzy pro pedagogy z jiných škol. Je evidentní, že Šlapal spadá do skupiny učitelů, kteří svou profesi mají rádi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Horáček
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



