Pět minut před začátkem a stejnou dobu po skončení pořadu pro děti by v budoucnu mohla být úplně zakázaná reklama na alkohol v televizi a rádiu. Počítá s tím novela vysílacího zákona, která míří na vládu. Pravidla by se navíc měla vztahovat na všechna obchodní sdělení, tedy i teleshopping, sponzorování anebo product placement.
Reklama na alkohol je omezena už dnes, ale zejména z hlediska obsahu. Za zákona nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let a dále je například zakázáno, aby spoty vybízely k nestřídmému užívání nebo tvrdily, že nápoj má povzbuzující, uklidňující, nebo dokonce léčebný účinek. Pokud jde o zařazování takové reklamy v rámci vysílání, žádná omezení neexistují. Je tak zcela na provozovateli, zda a před jaký pořad upoutávku umístí. Stejně tak není regulováno ani vysílání v průběhu dne, takže dnes je možné vysílat ji v kterýkoliv čas.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později