Pět minut před začátkem a stejnou dobu po skončení pořadu pro děti by v budoucnu mohla být úplně zakázaná reklama na alkohol v televizi a rádiu. Počítá s tím novela vysílacího zákona, která míří na vládu. Pravidla by se navíc měla vztahovat na všechna obchodní sdělení, tedy i teleshopping, sponzorování anebo product placement.
Reklama na alkohol je omezena už dnes, ale zejména z hlediska obsahu. Za zákona nesmí být zaměřena na osoby mladší 18 let a dále je například zakázáno, aby spoty vybízely k nestřídmému užívání nebo tvrdily, že nápoj má povzbuzující, uklidňující, nebo dokonce léčebný účinek. Pokud jde o zařazování takové reklamy v rámci vysílání, žádná omezení neexistují. Je tak zcela na provozovateli, zda a před jaký pořad upoutávku umístí. Stejně tak není regulováno ani vysílání v průběhu dne, takže dnes je možné vysílat ji v kterýkoliv čas.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



