Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Přečtěte si více o službě.
Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.
Jaké podnikatelské nápady ožívají na Vysoké škole ekonomické? Přehlídka nejlepších začínajících společností, které se rozvíjejí v podnikatelském akcelerátoru xPORT, v únoru ukázala, že jde hlavně o nápady z oblasti vzdělávání, ekonomických analýz, ale předvedla se i obdoba Uberu. Na akci se potkaly se zavedené firmy i začínají start-upy.
Zkušenosti s komerčními zakázkami má už například společnost Solvica. "Pro Krajskou zdravotní jsme připravili analýzu, která hodnotila, zda v nemocnici založit nové oddělení," popisuje jeden z příkladů Petr Polák. Kromě toho chystali třeba i personální strategii doporučující, kdy a do jakého oddělení v nemocnici nabírat lékaře a sestry, aby v budoucnu nehrozil podstav. Podobné studie zpracovávají i pro další firmy.
Kromě toho se na přehlídce představil třeba projekt Uniseeker, který má uchazečům o studium v cizině pomoci najít vhodnou školu podle vybraných kritérií. Jeho cílem je získat 60 tisíc uživatelů a žít z reklamy.
Další projekt Breathing Friend zase pracuje na vývoji antistresového kamenu, který má člověka uklidnit. Pulsuje v rytmu, v jakém by měl dotyčný ideálně dýchat. Má se prodávat za 3500 korun, tak je otázka, zda novinka s takovou cenou najde dost zákazníků.
V hlasování odborné poroty zvítězil vzdělávací projekt Techambition, který nabízí názorné on-line lekce středoškolské matematiky, většinou s vizualizacemi. Studenti díky němu mohou problematické úlohy trénovat v tabletu nebo na počítači, učitelé následně dostanou k informaci, kde studenti nejčastěji chybují. Cena za jednoho studenta a rok činní 80 korun.
"Chtěli bychom se soustředit na vylepšení prodeje," říká Jakub Stránský z Techambition, který plánuje i rozsáhlou expanzi do ciziny. Jako v první v Česku začalo vzdělávací aplikaci před časem používat pražské Gymnázium Jana Keplera a brzy se přidaly další střední školy. "Aplikace Techambition se stala součástí výuky, využívám ji pravidelně ve všech ročnících," říká Jaroslava Divoká ze SPŠS Betlémská. Nyní úlohy testuje i gymnázium PORG. Používá ji už také devět škol v Itálii. Další země mají brzy následovat.
Cenu diváků získal tým Teleportoo. Nabídne obdobu Uberu, mobilní aplikace však bude namísto taxikaření zprostředkovávat přepravu zboží či stěhování. Uživatel vyfotí objekt, který chce z obchodu dovést domů nebo přestěhovat a čeká na nabídky řidičů. "Koupíte si třeba nábytek v IKEA a prostřednictvím mobilu si ještě v prodejně domluvíte jeho odvoz domů," říká Jan Kadela z Teleportoo, které zanedlouho spustí ostrý start aplikace. Za zprostředkování si chce brát 20 procent ceny zakázky.