Když jsem v cizím městě a hledám, kam bych se zašel najíst nebo napít, automaticky sahám do kapsy pro telefon. Před takovými pěti a více lety jsem se obvykle radil na recepci hotelu, nebo se v ideálním případě ptal místních. Dnes dám na hodnocení podniků v aplikacích, jako jsou FourSquare, TripAdvisor nebo Yelp. Pokud je v dané zemi či místě používá dost lidí, fungují spolehlivě.
Ona moudrost davů je viditelným zlepšením, které často proklínaný svět sociálních médií přináší do reálného světa. Dřív nebo později to bude znamenat konec "turistických pastí", tedy podniků, které spoléhají na to, že hosta odbudou a oškubou, protože proč to neudělat, když vědí, že podruhé už nepřijde. Díky zmíněným aplikacím nemusí přijít ani poprvé. Stačí vytáhnout telefon a podívat se, jestli není lepší zahnout za roh, ujít padesát kroků a najít desetkrát lepší hospodu než tu na hlavní.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Miloš Čermák
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



