Nový Passat vypadá skvěle. Ať už si firma k provozu vybere stylový sedan, nebo praktičtější kombi zvané Variant, bude ji dobře reprezentovat. Nový design auta totiž dává přednost velké porci chromovaných ploch. Auto je nepatrně kratší, nižší a má delší rozvor než předchůdce. Díky nápaditému vzhledu se tak dá předpokládat, že s takovým služebním vozem by se měl spokojit nejen střední management, ale třeba i pan ředitel.
V kabině je možné poznat celou řadu prvků, které zůstaly z minulé verze. Pihou na kráse jsou ručičkové hodinky v nehezkém plastovém rámečku. Styl palubní desky se ale jinak povedl, dobrým nápadem bylo propojení výdechů klimatizace s dekorem v jeden celek, takže neruší. Multimediální systém je známý už z Golfu nebo Octavie, takže pokud zaměstnanec povýší z nižší střední třídy do Passatu, bude se hned orientovat.
K vozu lze přikoupit řadu zajímavých prvků výbavy. Povedená jsou kožená křesla s příjemným tvarem i vedením v zatáčkách, připlatit se dá i za displej nahrazující klasické budíky. V top výbavě vyjde na necelých 12 tisíc korun a dokáže zobrazit třeba navigaci nebo více údajů z palubního počítače. Umí také měnit vzezření simulovaných budíků.
Ačkoli je nový Passat kratší a nižší než předchozí, na nedostatek prostoru si v jeho případě nelze stěžovat. Vzadu je ho tolik, že je možné si pohodlně dát nohu přes nohu. Protože jsou sedadla usazena o něco níže, není problém ani v prostoru nad hlavou. Pokud si budoucí majitel zvolí kombi verzi Variant, dostane jako bonus velkou kapacitu kufru - 650 litrů a 1780 litrů po sklopení zadních opěradel. Služební auto se tak může stát i praktickým vozem na soukromé cesty o víkendech.
Prohlédněte si výbavu Volkswagenu Passat
Passat se bude na českém trhu nabízet s rozmanitou paletou motorů, které se budou postupně zařazovat do ceníku. Už příští rok by se také mohla objevit i první hybridní verze s benzinovou jednotkou a elektromotorem zvaná GTE. Ekonom si k testu zvolil špičkovou novinku. Dieselový čtyřválec s dvoulitrovým objemem, dvojitým přeplňováním a výkonem 240 koní. Masivní točivý moment 500 Nm posílá na všechna čtyři kola přes automatickou převodovkou DSG se dvěma spojkami a sedmi stupni. K dostání je jen s top výbavou Highline za nemalých 1 054 900 korun.
Investované peníze se ale bezesporu vyplatí, zejména pokud jde o jízdní vlastnosti vozu. Inženýrům se podařilo dokonale odhlučnit motorový prostor a i samotná jednotka má zvuk, který se spíše podobá benzinovým motorům. Výsledkem tak je, že v nízkých otáčkách není prakticky slyšet a ve vysokých zní příjemně. Dalším plusem je obrovská síla, díky které dokáže auto vystartovat z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy, čímž se blíží spíše sportovním vozům.
Ačkoli si řidič vybírá z několika jízdních režimů, auto je vždy velmi komfortní, téměř až na úrovni o třídu vyšších modelů. V zatáčkách je přesto neutrální, zejména díky pohonu všech kol. U Variantu přichází vrozená nedotáčivost o něco dříve než u sedanu, vždy jde ale o extrémní situaci.
Tabulka technických parametrů
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI BMT 4Motion
Motor: 2x přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1968 ccm
Výkon: 176 kW (240 k)
Toč. moment: 500 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 6,3 s
Max. rychlost: 238 km/h
Komb. spotřeba: 5,4 l / 100 km
Rozměry: 4767 x 1832 x 1477 mm
Cena: 1 054 900 korun včetně DPH
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič




