Pařížský autosalon

- Pro veřejnost otevřen od 4. do 19. října od 10 do 18 hodin.
- Dospělí za vstup platí 14 eur.

Spekuluje se i o tom, že by se na stánku Škody měly rovnou objevit už i varianty kombi, v době uzávěrky tohoto textu ale nešlo o potvrzenou informaci.

I kdyby se tak nestalo, přinese nová Fabia mnoho zajímavých prvků. Zejména jde o design, který pokračuje v udaném směru z pera šéfdesignéra automobilky Jozefa Kabaně. Chce nabídnout čisté linky, ale také výraznější sportovní vzezření. Auto proto bude nižší a širší. Jako vždy sázejí v Mladé Boleslavi také na praktický interiér s velkou prostorností, hodně místa má nabídnout i kufr.

Nová Fabia má být navíc až o 17 procent úspornější než stávající model. Automobilka už zveřejnila spotřebu, kterou se bude chlubit nejméně žíznivá verze GreenLine, která na trh přijede až koncem příštího roku. Mělo by jít o pouhých 3,1 l nafty, což by v současnosti znamenalo rekordně nízkou hodnotu mezi automobily s turbodiesely pod kapotou.

Nejzarytějším rivalem Škody je v Česku Hyundai, které také hraje díky nošovické továrně na domácí notu. Letos se v Paříži předvede právě s konkurentem Fabie, tedy novým modelem i20. Auto stojí na nové platformě, díky které se i výrazně zvětšilo. Například rozvor narostl o 45 milimetrů na 2570 milimetrů. Model také už svojí délkou překonává hranici čtyř metrů, když mu lze naměřit celkem 4035 milimetrů.

Hlavním důvodem pro tento nárůst je snaha najít v kabině více prostoru. Hyundai i20 dostane do vínku komfortní výbavu. Korejec by měl být prvním vozem ve své třídě s panoramatickým střešním oknem s možností kompletního otevření. V městském provozu by zase měla pomoci parkovací kamera. Podrobnější informace si nechala automobilka až na samotnou premiéru na výstavišti.

Byla by ale škoda zastavit se jen u malých městských vozů, i když třeba takový speciál v podobě Citroënu C1 Urban Ride působí lákavě. Francouzští designéři se soustředili na stále rostoucí oblibu crossoverů, tedy aut spojujících vlastnosti vozů z více kategorií. C1 má i lehké ambice vyrazit do terénu. Spojením SUV a kupé naopak vzniká model BMW X6, který se i přes neblahou kritiku stal ve své první generaci prodejně velmi úspěšným. V té druhé, která se objeví v Paříži, navazuje na SUV BMW X5. A je jasné, že si opět najde řadu obdivovatelů.

Kdo by ale dal přednost velkým SUV, určitě nemůže vynechat stánek Volva. Představuje se zde totiž novinka, na kterou se čekalo dlouhých 12 let. První dojmy ukazují, že to stálo za to. Auto si zachovalo tradiční tvar, naroubovalo na něj ale moderní vzhled. Představilo navíc nový stylový prvek - LED světla ve tvaru kladiva severského boha Thora.

Kabina vozu má být vůbec nejluxusnějším interiérem vozu Volvo v historii. Naznačují to už jen použité materiály. Prvotřídní kůže nebo dekory z matně lakovaného dřeva posouvají značku definitivně mezi výrobce luxusních vozů. Parádním detailem je třeba hlavice řadicí páky zdobená křišťálem. Auto bude dostupné s několika motory včetně plug-in hybridu. Ten s výkonem 400 koní bude vypouštět jen 60 gramů emisí C02 na ujetý kilometr.

Že by se staly SUV a crossovery do zásuvky novým trendem? Možná, Mitsubishi v Paříži totiž představí podobně promyšlený vůz Outlander PHEV. Jde zatím sice jen o koncept, ale zákulisní informace naznačují, že to nebude dlouhou trvat a promění se do sériové podoby.

Související