Je to jeden z důkazů, že nápad umístit motor škodovky k zadní nápravě nevznikl až za časů centrálního plánování při přípravě Škody 1000 MB, neboli „embéčka“.
Koncepci s motorem vzadu prosazoval předválečný ředitel automobilky Karel Hrdlička. Pak ale přišla politická krize, Mnichov a nacistická okupace. Skončilo to tedy u několika prototypů, z nichž se do dnešních dnů patrně dochoval jen ten, který si nyní mohou prohlížet návštěvníci výstavy (nového laku se dočká po návratu).
Paradoxem je, že v 80. letech vrátil motor škodovek dopředu šéfkonstruktér Petr Hrdlička, syn předválečného ředitele, čímž zachránil český automobilový průmysl. A druhým paradoxem je, že Škodu 935 tolik obdivují právě ve Francii. To je totiž země, která jako první z velkých evropských automobilových producentů začala dávat koncepci s motorem vzadu sbohem.
Jedním z důvodů bylo zjištění francouzských pojišťoven, že auta s motorem vzadu způsobují relativně více nehod, než mají na svědomí řidiči vozů zbylých koncepcí. Auta s motorem vzadu bývala skutečně trochu náchylnější ke smyku na mokrém povrchu, jejich smyk se navíc o něco hůře zvládá, což ale není jediný důvod, proč to pojišťovnám vyšlo tak přesvědčivě.
Auta s motorem vzadu byla také nejlevnější. To se následně projevilo tím, že byla nejlevnější také v autobazarech. Tam si je přednostně kupovali lidé, kteří do té doby jezdili leda na oslu.