INTERNÍ POHLED: INOVAČNÍ FIREMNÍ KULTURA
G. J. Tellis, autor knihy Unrelenting Innovation, tvrdí, že nejdůležitější hnací silnou inovací ve firmě je její firemní kultura. Uvádí tři důležité aspekty firemní kultury: připravenost dát inovaci za oběť existující prodávané produkty firmy, postoj k riziku a schopnost soustředit se na budoucnost.
Tyto tři aspekty je podle autora knihy zvláště obtížné udržet v úspěšné firmě, protože proti nim působí nejrůznější lidské předsudky a tendence. Jednou z nich je averze ke ztrátám: touha po dosažení zisků je do značné míry blokovaná strachem ze ztráty. V důsledku této tendence mají mnohé firmy potíže s komercializací radikálních inovací, které by mohly uškodit existujícím zavedeným produktům. To znamená, že podniky nejdou dost agresivně za využitím objevujících se nových příležitostí na nových trzích a místo toho soustřeďují své síly na uhájení dominantního postavení na existujících trzích. Názorným (a často uváděným) příkladem je firma Kodak, která zcela propásla velkou příležitost vstoupit na trh digitální fotografie.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později