Proč se některé firmě daří přicházet s inovacemi a pro jinou je to kámen úrazu? A proč některé inovace mají komerční úspěch a jiné nikoliv? Dvě nedávno vydané knihy o inovacích1) se soustřeďují každá na různé aspekty inovační aktivity - na pohled z vnitřku organizace a pohled vnější.
INTERNÍ POHLED: INOVAČNÍ FIREMNÍ KULTURA
G. J. Tellis, autor knihy Unrelenting Innovation, tvrdí, že nejdůležitější hnací silnou inovací ve firmě je její firemní kultura. Uvádí tři důležité aspekty firemní kultury: připravenost dát inovaci za oběť existující prodávané produkty firmy, postoj k riziku a schopnost soustředit se na budoucnost.
Tyto tři aspekty je podle autora knihy zvláště obtížné udržet v úspěšné firmě, protože proti nim působí nejrůznější lidské předsudky a tendence. Jednou z nich je averze ke ztrátám: touha po dosažení zisků je do značné míry blokovaná strachem ze ztráty. V důsledku této tendence mají mnohé firmy potíže s komercializací radikálních inovací, které by mohly uškodit existujícím zavedeným produktům. To znamená, že podniky nejdou dost agresivně za využitím objevujících se nových příležitostí na nových trzích a místo toho soustřeďují své síly na uhájení dominantního postavení na existujících trzích. Názorným (a často uváděným) příkladem je firma Kodak, která zcela propásla velkou příležitost vstoupit na trh digitální fotografie.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.