21. století mění mnohá paradigmata a rozvoj a vzdělávání patří k nim. S rozvojem informačních technologií přišla ruku v ruce nutná restrukturalizace trhů a s ní spojené i zásadní změny v tradičních odvětvích. Hodně evropských podniků vzniklých ve 20. století založilo svou konkurenční výhodu na masové produkci a nízkých cenách. To se ale jeví najednou v prostředí globálních trhů jako slepá ulička, neboť výrobní náklady v některých částech světa - zejména v Asii - jsou natolik odlišné, že se evropské produkty stávají nekonkurenceschopnými. Ani při drastickém snižování nákladů nemohou evropské podniky docílit podmínek čínských nebo indických výrobců, kteří mají k dispozici výrazně levnější pracovní sílu a prostředí s nízkými požadavky na sociální jistoty. Tyto podniky pak mají dvě možnosti - buď přesunout svou výrobu do asijských zemí za levnější pracovní silou anebo změnit produktové portfolio tak, aby dosáhlo jiné přidané hodnoty. To ale představuje z hlediska zaměstnanosti pro evropskou pracovní sílu naprosto nové výzvy: velký tlak na flexibilitu, důraz na neustálé učení se a tříbení schopnosti inovovat - pracovat častěji na nových projektech, s novými nástroji a novými lidmi.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-60888640-od-andragogiky-k-heutagogice