"Uf, tak dneska mne čekají tři schůzky a venku bude přes 30 stupňů," pomyslí si spousta manažerů a obchodníků, když ráno řeší, co si obléci. Přijdou do kanceláře a kolega sedí u počítače v šortkách a flip-flopech. Koho by nepřepadl vztek, že "on si může do práce přijít takhle a já musím v obleku". Řada firem má na oblékání stanovený úzus, ať už kodifikovaný, nevyřčený nebo ad hoc pro opravdu teplé počasí. V mnoha podnicích se styl oblékání neřeší, dokud nedojde k extrému. A tak si každá společnost vytváří vlastní styl, na kterém je poznat, jaké jsou její hodnoty.Celý problém zvaný "dress code" je příznakem jiného sporu, a to rozdílu mezi tím, zda se v práci máme cítit příjemně, nebo zda je kancelář místem, kde je nade vše důležitá profesionalita. Komu bude vedro k zalknutí, bude ho škrtit kravata nebo se jí budou podlamovat nohy v lodičkách, bude se méně soustředit na práci. To se odrazí na výkonu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později