"Uf, tak dneska mne čekají tři schůzky a venku bude přes 30 stupňů," pomyslí si spousta manažerů a obchodníků, když ráno řeší, co si obléci. Přijdou do kanceláře a kolega sedí u počítače v šortkách a flip-flopech. Koho by nepřepadl vztek, že "on si může do práce přijít takhle a já musím v obleku". Řada firem má na oblékání stanovený úzus, ať už kodifikovaný, nevyřčený nebo ad hoc pro opravdu teplé počasí. V mnoha podnicích se styl oblékání neřeší, dokud nedojde k extrému. A tak si každá společnost vytváří vlastní styl, na kterém je poznat, jaké jsou její hodnoty.Celý problém zvaný "dress code" je příznakem jiného sporu, a to rozdílu mezi tím, zda se v práci máme cítit příjemně, nebo zda je kancelář místem, kde je nade vše důležitá profesionalita. Komu bude vedro k zalknutí, bude ho škrtit kravata nebo se jí budou podlamovat nohy v lodičkách, bude se méně soustředit na práci. To se odrazí na výkonu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Vítězslav Bican
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



