Behaviorální ekonomika, jak se tento přístup někdy označuje, vychází z toho, že nejednáme vždy ve svém nejlepším zájmu. Předsudky, omezené informace a motivace vedou lidi jakéhokoliv sociálního postavení k "suboptimální" volbě. Pochopením kognitivních procesů, z nichž tato volba vychází, a uplatněním nástrojů behaviorální (psychologické) ekonomiky je pak možné tato rozhodnutí korigovat žádoucím způsobem.
Názorné příklady z oblasti poskytování zdravotní péče popisuje profesorka Nava Ashrafová v časopise Harvard Business Review1.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



