Zkoušeli jste někdy ve tmě hledat zapalovač? Podobné je to s hledáním lidí. Za dobu, co buduji firmu, jsem potkal na pohovorech spousty zajímavých lidí. Rozdělil bych je do tří skupin: rozjezdoví, růstoví a korporátní. Ovšem dobrý kandidát pro práci ve start-upu musí mít mnoho specifických předností. Jedná se o kombinaci vlastností jak rozjezdových nadšenců, tak lidí vhodných pro růst a systematizaci.
Rozjezdoví nadšenci mají nejvíce elánu a nápadů. Patří mezi ně lidé s mentalitou blízkou podnikatelům a jsou pro firmu naprosto klíčoví. Přijímají nejvyšší riziko. Formují základ, spoluvytvářejí podobu firemní kultury. Vždy mají mnoho energie a v kombinaci se selským rozumem a kreativitou jsou pro začínající firmu opravdu důležití. Mnozí pak ale mají problém s mentálním přechodem do růstové fáze, kdy firma přestává být malým projektem. Je nastolován větší řád a odehrávají se strukturální změny. Nastává čas růstových lidí. Ti vidí malou firmu, která dává smysl. Nejdou po hlavě do rizika, nicméně už mají zkušenosti z reálného byznysu. Korporátní prostředí však ubíjí jejich kreativitu. Tito lidé jsou naprosto klíčoví pro to, aby firma dostala stabilní základy a dál rostla.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jakub Mahdal
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



