Data tedy jen ukazují, co lidé udělají, ale ne proč. A pochopit proč má pro inovaci zásadní význam. Na svém blogu HBR o tom pojednávají Lara Lee a Daniel Sobol z globální firmy Continuum, která se zabývá designem a inovací.

MRKNUL, NEBO MU ŠKUBLO V OKU?

Vzpomeňte si, kdy naposledy na vás někdo zamrkal. Toto jednoduché gesto je také svého druhu komunikace. Věděli jste ale, co to znamenalo? Antropolog Clifford Geertz tvrdí, že veškeré naše chování je ovlivněno sociokulturními faktory. Interpretace jejich významu a motivace, která se za nimi skrývá, vyžaduje něco, co on nazývá "plným" pochopením; to vychází z podrobného pozorování interakce lidí a jejich prostředí. "Průzkum zákazníků" by nám ale v tomto případě mrknutí/škubnutí řekl jen to, že zde byl pohyb oka - nikoliv jaký a co znamenal.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-60237950-co-vam-data-o-zakaznicich-nereknou