Data tedy jen ukazují, co lidé udělají, ale ne proč. A pochopit proč má pro inovaci zásadní význam. Na svém blogu HBR o tom pojednávají Lara Lee a Daniel Sobol z globální firmy Continuum, která se zabývá designem a inovací.
MRKNUL, NEBO MU ŠKUBLO V OKU?
Vzpomeňte si, kdy naposledy na vás někdo zamrkal. Toto jednoduché gesto je také svého druhu komunikace. Věděli jste ale, co to znamenalo? Antropolog Clifford Geertz tvrdí, že veškeré naše chování je ovlivněno sociokulturními faktory. Interpretace jejich významu a motivace, která se za nimi skrývá, vyžaduje něco, co on nazývá "plným" pochopením; to vychází z podrobného pozorování interakce lidí a jejich prostředí. "Průzkum zákazníků" by nám ale v tomto případě mrknutí/škubnutí řekl jen to, že zde byl pohyb oka - nikoliv jaký a co znamenal.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



