Využívat venkovních zdrojů, čili "outsourcovat", umí lidstvo odpradávna. Outsourcing v podstatě používá každý, třeba když odjede na dovolenou a požádá souseda, aby mu zaléval květiny. Když hledají vhodného poskytovatele služeb velké organizace, stejně jako jednotlivci požadují především spolehlivost a kvalitu. Jakou ale vlastně mají motivaci jít do částečného nebo úplného outsourcingu ICT?
Přístup firem se samozřejmě liší. Stabilní a spolehlivou počítačovou infrastrukturu ale potřebuje každá firma bez ohledu na velikost. Budovat vlastní IT oddělení je nicméně rentabilní jen pro skutečně velké společnosti. ICT bývá často ostře vymezeno vůči části firmy zajišťující hlavní obchodní činnost, zároveň s ní paradoxně bývá úzce spjato - hlavní činnost firmy je na IT životně závislá. IT oddělení tedy nemá žádný důvod hledat pomoc zvenčí. Blíží se však doba, kdy se bude každé oddělení chovat jako outsourcované. V řadě firem nicméně stále vládne určitá forma kolegiálních společenství, kde jsou pracovní výsledky bohužel až na druhém místě.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



