Velkou konkurenci tak dostanou pražské taxislužby. Bát by se měly zejména ty, které nabízejí služby náročným zákazníkům. Uber totiž typicky poskytuje luxusní limuzíny s řidičem. V americkém autoparku jsou auta jako Lincoln, Cadillac Escalade, BMW řady 7 či Mercedes-Benz S550. V některých městech však nabízí i běžné vozy, samozřejmě za nižší ceny. Na webu slibuje Uber pro Prahu "kvalitní vozy (BMW, Mercedes atd.)".

 

Uber vznikla jako typická startupová firma v roce 2009 v San Francisku. Investice získala od celé řady menších i významných investorů včetně Goldman Sachs, Menlo Ventures a Bezos Expeditions. Je považována za v zásadě technologickou firmu, protože objednávání a placení se děje výhradně přes mobilní aplikaci. V tomto ohledu je Uber průkopníkem, byť dnes už podobné aplikace používají i běžné taxislužby (v Praze třeba AAA Taxi či Modrý anděl).

 

V některých amerických i dalších městech čelila firma Uber obviněním, že provozuje nelicencovanou, a tedy nelegální taxislužbu. Je tedy otázka, jak bude mít "právně ošetřen" start v Praze. Poslední pobočku otevřela Uber ve francouzském Lyonu, celkem je v Evropě zatím v sedmi městech.

 

V Praze hledá firma člověka, který jí pomůže se vstupem na nový trh a který brand představí potenciálním zákazníkům. I vzhledem k firemnímu stylu a pověsti se očekává, že hlavním "hřištěm" budou Facebook, Twitter a blogy.

Související