Smyslem je vylepšit nabídku pro ty firmy, které ke své činnosti potřebují jak osobní, tak lehká užitková vozidla. Pro ně by totiž bylo výhodné kupovat auta na jednom místě a jezdit s nimi do stejného servisu.
Plán má několik verzí. V maximální variantě počítá se škálou od relativně malých automobilů pro drobné řemeslníky až po vozidla odpovídající největšímu modelu VW Transporter. Právě tato šíře však podle neoficiálních informací způsobila, že záměr nepostupuje tak rychle, jak vedení koncernu Volkswagen původně očekávalo.

 

Problém je u některých prodejců. Škoda již dlouhá léta žádná skutečná užitková auta nenabízela a mnozí na ně nejsou technicky vybaveni. Bude tedy třeba nejprve například zajistit, aby vůz obdobných rozměrů, jako má VW Transporter, vjel u všech dealerů do skladu, a aby v servisech byly zvedáky, které tak těžký vůz bezpečně uzvednou.

 

Větší užitkové škodovky by se vyráběly v některém závodě koncernu VW, který již nyní montuje obdobná auta. Takové specializované továrny jsou v Evropě dvě, v Hanoveru a Poznani. Logické by tedy bylo, aby užitkové vozy s okřídleným šípem vznikaly v Polsku. O umístění produkce však jednotlivé závody mezi sebou vždy soupeří a někdy se stává, že vedení koncernu předpokládanou výrobní lokalitu na poslední chvíli změní.

Související