Internetové Mapy.cz byly jedním z prvních produktů, jež společnost Seznam.cz začala nabízet již v roce 1999. "Stále je nejpoužívanější mapa obecná, na druhém místě následuje letecká," říká Adam Chvaja, produktový manažer Mapy.cz.
Jaké novinky chystají Mapy.cz na letošní rok?
Loni jsme se hodně věnovali jedné velké cílové skupině - turistům. Nebudeme na ně zapomínat ani letos. Více se však tentokrát zaměříme na další významnou skupinu uživatelů, kterou jsou motoristé. Pro ně máme připravenou celou řadu nových dat i funkcí. Přidáme i úplně nové mapové podklady. Podrobnosti si ale prozatím nechám pro sebe.
Uvažujete o 3D mapách, podobně jako Google nabízí Street View, nebo o mapování interiérů velkých budov?
Všechny tyto nástroje jsou již delší dobu v našem hledáčku a intenzivně se v těchto oblastech angažujeme. Zkoušíme, co by se do portfolia Mapy.cz nejvíce hodilo.
Výroba digitálních map je poměrně nákladná. Kolik investujete do pravidelné aktualizace dat?
Přesná čísla vám bohužel nemohu říci. Pro Mapy.cz pořizujeme data z mnoha různých zdrojů. Zdaleka finančně nejnáročnější je však pořizování leteckých snímků, těch kolmých i šikmých. Z těchto snímků se pak generuje celá řada odvozených datových sad. Ať už jde o digitální model terénu, vrstevnice pro turistickou mapu nebo samotné pořizování kreslených schematických map.
Zejména z důvodu finanční náročnosti probíhá pořizování leteckých snímků v tříletém intervalu, kdy je každý rok nasnímkována třetina území Česka. Kvůli silné poptávce uživatelů ale uvažujeme o zkrácení tohoto časového období.
Adam Chvaja
produktový manažer portálu Mapy.cz
Jak velký je byznys s elektronickými mapami?
Kdo jsou největší hráči a kolik do map investují?
Proč Apple přestal používat mapy od Googlu a vsadil na vlastní produkt?
VÍCE SE DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ PŘINESE I VELKÝ ROZHOVOR S MINISTREM FINANCÍ MIROSLAVEM KALOUSKEM.
NOVÝ EKONOM VYŠEL VE ČTVRTEK 3. LEDNA.