Přestože se Jaroslav Veselý (na snímku), majoritní akcionář firmy ProMoPro, cítí být kauzou s údajně předraženými službami během českého předsednictví EU výrazně poškozen, ani na moment prý neuvažoval, že by své firmě - tak jako někteří jiní kriminalizovaní podnikatelé - změnil jméno.
"ProMoPro je dnes ve své branži zavedená značka, nejlepší na trhu, byl by přece nesmysl se jí zbavovat. Lidé z oboru velmi dobře vědí, že jsme se ničeho nekalého nedopustili, že jsme stát neokradli, že jsme se stali pouze oběťmi v politickém boji," argumentuje trestně stíhaný šéf firmy, která se zabývá technickým zajištěním kongresů, konferencí a koncertů.
Co se týče klientů, opustily je prý hlavně státní instituce, které mají podle Veselého strach, aby je za spolupráci s jeho firmou někdo nepopotahoval. Když už si je dnes státem ovládané subjekty někdy najmou, tak přes prostředníky. A také prý jim vypověděly kontrakty některé banky, které to podle tvrzení Veselého "dostaly příkazem shora".
Přestože loni, kdy aféra eskalovala, pocítili třetinový pokles obratu, letos se prý ekonomika ProMoPro postupně vrací do původních kolejí.
Jak se žije kriminalizovaným firmám?
Jak se proti nařčení snaží bránit?
Jak se společnosti jako ABL nebo Likérka Drak snaží očistit své obchodní jméno?
VÍCE SE O TÉMATU DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 22. LISTOPADU.