Rozhodně to ale není na škodu, obzvlášť když patříte mezi ty, kteří s nostalgií vzpomínají na charakter dřívějších "hot hatchů", tedy rychlých malých hatchbacků ze země vycházejícího slunce. V době, kdy stačí jen sešlápnout plyn a dočkat se okamžitého a prudkého zátahu turbodmychadlem, působí možná takřka obyčejný čtyřválec Suzuki obstarožně. Ze svého objemu 1,6 litru se mu totiž daří dosáhnout výkonu rovných 100 kW, tedy 136 koní. A to není právě mnoho. Motor ale i tak umí bavit. Už jen svým příjemně zemitým zvukem, který s rostoucími otáčkami ještě nabývá na intenzitě. U takového typu pohonné jednotky je zapotřebí ručičku otáčkoměru vyhánět vysoko. V nízkých otáčkách totiž auto nepředvede nic moc zajímavého, ve vysokých už ale kouzlí úsměv na rtech. Zábavu si u něj zkrátka řidič musí vysloužit tím, že je bude udržovat co nejvýše. Ale to je součástí potěšení z divočejší jízdy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



