Pražská Opencard, jež přišla podle oficiálních údajů pražského dopravního podniku zatím na bezmála půl miliardy korun - podle jiných auditů ovšem Pražany stála skoro 900 milionů - je pro další radnice varovným mementem. Zatímco někde už rozjetý projekt karty zrušili, mnohdy právě pod negativním vlivem kauzy Opencard, jinde vypočítávají klady, které elektronická jízdenka přinese (viz dále Kde uvažují...).
Bezkontaktní čipovou kartu chystá například Ústí nad Labem. Vedle většího komfortu při nástupu a výstupu do vozidel hromadné dopravy si od toho slibuje možnost "sledovat přepravní proudy" obyvatel. "Do budoucna je mimoto možné počítat se zapojením do integrovaného dopravního systému celého Ústeckého kraje. A také využít kartu jako elektronickou peněženku v dalších příspěvkových organizacích města," uvádí Vladimír Buldra, náměstek ředitele pro ekonomii a obchod Dopravního podniku Ústí nad Labem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později