Thomas Archer Baťa je pravnukem Tomáše Bati, zakladatele nejslavnější české rodinné firmy. Loni v září převzal řízení obchodního domu na Václavském náměstí v Praze a z úcty k předkům se začal učit česky.
Výrobkům baťovského obuvnického impéria věří a má svoji vizi, jak je co nejlépe prodávat. Právě důvěra v produkt, typická i pro jeho předky, způsobila, že značka Baťa prosperuje a zůstává už 118. rokem v rukou zakladatelské rodiny. Vlastně jde o zázrak - jen pětina rodinných firem přejde do rukou druhé generace a jen třetina to přežije.
Čtyřiadvacetiletý Tomáš Archer Baťa má smělé cíle. "Sním o úplně novém způsobu prodeje obuvi. Investujeme třeba do nových krabic na boty, bioodbouratelné plastové tašky šetří prostor a zlevní dovoz," popisuje své vize.
Rovněž sází na obměňování zboží ve své prodejně každé tři dny, tak jako to dělají oděvní řetězce. Přestože se pravnuk zakladatele Tomáše Bati záměrně angažuje v zemi, odkud vzešla rodinná firma, a dokonce se pietně učí česky, nepočítá s tím, že se zákonitě stane následovníkem v čele baťovského impéria, které nyní vede jeho otec Thomas George Baťa.
Nevylučuje, že by mohl v životě dělat i něco jiného. A právě tato vnitřní nezávislost by mu mohla být v čele podniku ku prospěchu.
Jak v zahraničí vnímají zákazníci značku Baťa? Jaké historky se v rodině vyprávějí o Tomáši Baťovi? Jak se jeho pravnuk učí podnikatelskému řemeslu?
Ptali jste se Thomase Archera Bati, pravnuka slavného Tomáše Bati. Na dotazy čtenářů odpovídal v úterý 17. července.
Online rozhovor
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Štětka




