Thomas Archer Baťa je pravnukem Tomáše Bati, zakladatele nejslavnější české rodinné firmy. Loni v září převzal řízení obchodního domu na Václavském náměstí v Praze a z úcty k předkům se začal učit česky.
Výrobkům baťovského obuvnického impéria věří a má svoji vizi, jak je co nejlépe prodávat. Právě důvěra v produkt, typická i pro jeho předky, způsobila, že značka Baťa prosperuje a zůstává už 118. rokem v rukou zakladatelské rodiny. Vlastně jde o zázrak - jen pětina rodinných firem přejde do rukou druhé generace a jen třetina to přežije.
Čtyřiadvacetiletý Tomáš Archer Baťa má smělé cíle. "Sním o úplně novém způsobu prodeje obuvi. Investujeme třeba do nových krabic na boty, bioodbouratelné plastové tašky šetří prostor a zlevní dovoz," popisuje své vize.
Rovněž sází na obměňování zboží ve své prodejně každé tři dny, tak jako to dělají oděvní řetězce. Přestože se pravnuk zakladatele Tomáše Bati záměrně angažuje v zemi, odkud vzešla rodinná firma, a dokonce se pietně učí česky, nepočítá s tím, že se zákonitě stane následovníkem v čele baťovského impéria, které nyní vede jeho otec Thomas George Baťa.
Nevylučuje, že by mohl v životě dělat i něco jiného. A právě tato vnitřní nezávislost by mu mohla být v čele podniku ku prospěchu.
Jak v zahraničí vnímají zákazníci značku Baťa? Jaké historky se v rodině vyprávějí o Tomáši Baťovi? Jak se jeho pravnuk učí podnikatelskému řemeslu?
Ptali jste se Thomase Archera Bati, pravnuka slavného Tomáše Bati. Na dotazy čtenářů odpovídal v úterý 17. července.