Odedávna platilo, že dělat obchod bylo především věcí důvěry. Vlastníci a ředitelé firem upřednostňovali partnery, o kterých věděli, že zvládnou svoji práci, budou jednat férově a v případě problému nebude zapotřebí volat právníka. To nejlépe potvrdí osobní zkušenost.
Užitečnost toho přístupu mohu dosvědčit. Po téměř 20 letech, kdy se zabýváme dodávkami projektů, si neumím představit, že svého ověřeného partnera, který mě opakovaně podržel, nahradím někým, kdo sníží cenu o pár procent. Proč o něčem tak samozřejmém vůbec mluvit? Protože se v poslední době začínáme setkávat s názorem, že vztahy založené na důvěře a osobní zkušenosti jsou projevem jakéhosi nespravedlivého nadržování. Pokud dokáže nevyzkoušený dodavatel nabídnout i jen nepatrně lepší podmínky, má to být údajně důvod pro změnu. Není pak divu, že na trh vstupují firmy, které se nesnaží stavět na důvěře, ale vyhrát výběrové řízení za jakoukoli cenu, cosi dodat a zmizet.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



