Co franšízor, to jiné starosti. Jedno, nebo vlastně dvojí však mají téměř všichni společné: zvažování, co vše musejí při uzavírání smlouvy budoucímu franšízantovi sdělit. A jak to zařídit, aby franšízant dodržoval ceny, jaké si přejí.
V Česku, stejně jako v řadě jiných zemí, není zákon, který by specificky řešil odpovědnost franšízora za poskytnutí neúplných, nesprávných či nepřesných informací franšízantovi před uzavřením smlouvy. Ani české soudy se - na rozdíl od těch zahraničních - zatím touto věcí nezabývaly. Mnozí tak nabyli dojmu, že nemusejí budoucímu partnerovi říkat prakticky nic. To však není pravda.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později