Ekonom v iPadu

Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.

APLIKACI STAHUJTE ZDE.

Anthony Schofield, generální ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, zůstává v Česku o dva roky déle než jeho předchůdci. Na podzim tomu byly tři roky, kdy nastoupil do čela firmy. A to je běžná délka klasické manažerské smlouvy, kterou majitel karlovarské likérky - francouzský koncern Pernod Ricard - poskytuje. Ovšem to neplatí pro dvaapadesátiletého Skota.

Po úspěších, kterých s Becherovkou docílil, jako například výstavba nové výrobní linky v Karlových Varech za 100 milionů korun, uvedení nového výrobku Becherovka Lemond a hlavně prosazení firmy na trzích zemí bývalého Sovětského svazu a USA, zůstane v čele firmy pět let.

České střídání?

Poté je šance, že ho na nejvyšším postu vystřídá Čech. "Je to možné. Třeba náš bývalý marketingový ředitel Vlastimil Špelda působil v rámci firmy v Anglii a teď je v Paříži. Také náš obchodní ředitel Erik Čížek právě absolvuje interní manažerský kurs v Singapuru. Společnost do našich lidí hodně investuje a dovedu si představit, že jeden z nich by v budoucnu mohl vést Becherovku v Česku. Je to součástí našeho přístupu," tvrdí Schofield v pražském sídle Becherovky.

Ani ekonomická recese šéfa karlovarské firmy, která na českém a slovenském trhu distribuuje i další nápoje z portfolia koncernu Pernod Ricard, netrápí. Jde totiž o takzvané prémiové značky, tedy nápoje vyšší kvality i ceny, jako třeba Ballantine's, Jameson, Martell, Malibu a podobně, které podle jeho slov firmě zajišťují bezpečí i v dobách ekonomických turbulencí. "V krizi lidé přecházejí od značek ve střední cenové kategorie k těm nejlevnějším. Ovšem to se netýká spotřebitelů prémiového segmentu, který naopak poslední tři roky roste," tvrdí.

Například loni vzrostl prodej společnosti v Česku o 15 procent, prodalo se 11 milionů litrů všech značek skupiny Pernod Ricard a vyrobilo 7 milionů litrů Becherovky, z nichž 40 procent šlo na export. Schofieldovi se podařilo dostat Becherovku na americký trh a v Rusku je nejrychleji rostoucí značkou v portfoliu Pernod Ricard.

Bylinná vodka

"Na Ukrajině je v současné době vůbec nejimportovanější značkou mimo kategorii vodek," dodává šéf Becherovky. Nejvíc si ji tam oblíbili spotřebitelé ve věku do 25 let.

"Becherovka je na Ukrajině vnímána jako bylinná vodka," tvrdí Schofield. To ovšem podle něho není jediný důvod, proč je likér na tamním trhu úspěšný. Na Ukrajině totiž není dovolená přímá reklama na alkohol: lze propagovat produkt samotný, ale už ne, jak ho někdo pije. "Takže hodně prodává i specifická lahev Becherovky. V rámci skupiny Pernod Ricard považujeme Becherovku na Ukrajině za nejdůležitější importovanou značku," říká generální ředitel.


Více si můžete přečíst v posledním vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 23. února, nebo pod odkazem níže:

banner 2

Související