Vzpoura deprivantů, Homo sapiens stupidus, Sociální mozek, Proč se Dostojevskij mýlil: to je jen zlomek knih, jejichž autorem je neuropatolog MUDr. František Koukolík DrSc. Kromě vlastní lékařské práce a se věnuje rovněž propagaci vědy mezi širokou veřejností. Letos na jaře se v knihkupectvích objeví jeho další knížka, Zvíře politické. V následujícím rozhovoru jsme si povídali nejen o ní, ale i o tom, co všechno máme zakódované v mozku a jak je těžké pijáka Pepsi Coly přesvědčit, aby přešel na Coca Colu.
Moderní řízení je časopis o managementu. Zeptám se tedy: odráží se nějak na lidském mozku schopnost vést?
Říká se, že existují dva základní směry vedení. Jeden je tzv. inspirativní, neboli charizmatický, druhý můžeme nazývat personalistickým. V některých organizacích jsou výsledky obou stylů málo rozlišitelné. Pro řadu organizací však platí, že plodnější je styl první, charizmatický. Ten spočívá ve schopnosti sdělit vizi, získat spolupracovníky. Jeho podstatou je distribuce moci a vlivu ve skupině. Top management se chová jako kooperující skupina, kde je málo vyjádřená hierarchizace. Personalistický styl vedení má daleko větší podíl narcistických rysů, pracují v něm lidé, kteří bývají spíše poslušní, mívají nižší míru sebeúcty, což ovšem neznamená, že nemůže jít o skupinu vysoce efektivní. Starší experimenty, které zkoumaly účinnost obou stylů vedení, tuším, že v pojišťovnictví, nezjistily žádné podstatné rozdíly v efektivitě. Značné rozdíly ovšem existují v případě vedení vědeckých týmů či armádních skupin.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.