Rozdělení hráčů na americkém trhu s automobily bylo do loňského roku poměrně jasné. Zhruba stejná část patřila domácím americkým značkám, druhou si pro sebe ukrajovali asijští výrobci. Zejména šlo o japonské značky, jako je Toyota, Nissan nebo Honda, které posílily pozici navzdory krizovému období po létě 2009. "Asijské automobilky mají zhruba 44 procent tržního podílu a americké 46procentní podíl. Třetí v pořadí jsou evropské automobilky s tržním podílem kolem 10 procent," řekl Ekonomu Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus. Nyní ale dochází k velkému evropskému útoku. V jeho čele stojí Volkswagen, který sází na střední třídu. Právě ta se v posledních letech u Američanů těší stále větší oblibě.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



