- Firma začínala v roce 1991.
- V současné době sídlí v areálu o rozloze 2,5 hektaru, ve kterém denně zpracuje 40 tun masných výrobků.
- V Jihomoravském kraji vlastní devět firemních prodejen.
- Exportuje na Slovensko, do Polska a Rumunska. l Zaměstnává 230 lidí.
- Roční tržby se pohybují kolem půl miliardy korun.
Od anglické slaniny, přes šunku až po salámy. Celkem 90 druhů uzenin lze najít ve výrobním programu jihomoravské společnosti Steinhauser, která se pyšní čerstvým titulem Vodafone Firma roku. Za sebou letos nechala přes 3,5 tisíce podniků, jež se do soutěže vyhlašované Hospodářskými novinami přihlásily.
"Důležité pro nás bylo, že společnost klade velký důraz na kvalitu svých výrobků a že majitel firmy Ladislav Steinhauser pokračuje v rodové tradici," uvedl jeden z porotců Pavel Hlavinka, viceprezident pro firemní zákazníky společnosti Vodafone.
Ladislav Steinhauser pochází z řeznického rodu, jehož předci podnikali v oboru už v roce 1790. "V roce 1990 bylo v naší rodině na co navazovat. Táta pracoval v masném průmyslu a vedl i nás k rodinné tradici. Já jsem působil na vysoké škole veterinární a zatoužil jsem si dokázat, že to, co umím teoreticky, zvládnu i v praxi," vzpomíná majitel vítězné firmy Steinhauser.
Rozvoj bez dluhu
Její novodobé základy položil v roce 1991 pronájmem městských jatek v Tišnově, které posléze koupil. Časem přibyla nová porážka jatečného dobytka, mrazírny a výrobna. V roce 1997 se firma stěhovala do nových prostor v sousedství, které vznikly přestavbou bývalého lihovaru. V areálu o rozloze 2,5 hektaru jsou nyní jatka, zpracovna masa a výrobna s ročními tržbami kolem půl miliardy korun. První rok existence společnosti se denní produkce pohybovala kolem tří tun, dnes dosahuje 40 tun masných výrobků, což je v tuzemských podmínkách kapacita větší firmy.
"Jedeme takovou klidnou hru. Když vyděláme, tak investujeme, když nevyděláme, tak sedíme na místě a čekáme, až vyděláme," prozrazuje taktiku firmy Steinhauser. Nikdy prý nestavěl nové provozy či nekupoval nové linky na dluh.
Kvalita se prodá sama
Původně firma zásobovala prodejny uzenin jen v Jihomoravském kraji. V současné době má devět vlastních obchodů na jihu Moravy a prostřednictvím obchodních řetězců si její produkty mohou koupit lidé v celém Česku. Navíc také vyváží na Slovensko a začíná exportovat do Polska a Rumunska. Přestože cenově nepatří šunky, salámy, párky a jiné výrobky od Steinhausera k nejlacinějším, obchodníci o ně mají zájem.
"Neplatí, že Češi kupují laciné a nekvalitní potraviny. My se obchodníkům cenově nepodbízíme, a přesto nás sami vyhledávají. Vědí, že kvalita se prodá," tvrdí majitel firmy. Výrobky společnosti se už tradičně dobře umisťují ve spotřebitelských soutěžích. Například špekáčky s 80procentním obsahem masa se loni v rámci programu Česká kvalita staly výrobkem roku.
Před dvěma roky se Ladislav Steinhauser po vítězství v konkurzu na děkana Fakulty veterinární hygieny a ekologie brněnské veteriny vrátil na akademickou půdu. Vedení firmy přenechal spolupracovníkům, které si sám vychoval a kteří mu podnik pomáhali budovat. Prý mu stačí jen dozor po telefonu. "Řediteli Martinu Kloudovi říkám, že lepšího bych nenašel, a on že by nesehnal lepšího majitele," tvrdí Steinhauser. Zlatá z podnikatelské soutěže mu dává za pravdu.
Marcela Honsová
"Obchodníkům se cenově nepodbízíme, a přesto nás sami vyhledávají," popisuje svoji taktiku Ladislav Steinhauser. Foto: www.radiohost.cz