Jihomoravský kraj
1. Slavkov u Brna
2. Hustopeče
3. Židlochovice
Zdroj: Datank
Jihomoravský Slavkov u Brna se na první příčce ve srovnávacím průzkumu Město pro byznys cítí jako doma, od roku 2009 nezná jiné umístění. Zlato získal i v letošním ročníku.
»Je to pro nás velké ocenění kvality podnikatelského prostředí, ale i kvality veřejné správy,« tvrdí Ivan Charvát, starosta města. »Ve všech případech to pro nás znamenalo výzvu i nadále služby pro podnikatele zkvalitňovat a spolupráci s nimi ještě prohlubovat,« dodává.
Tento rok Slavkov »převálcoval« své soupeře hlavně nízkými cenami stavebních pozemků, které se pohybují v průměru od 1000 od 2000 korun na metr čtvereční v závislosti na lokalitě a využitelnosti pozemku. Podle Českého statistického úřadu se ceny ve zbytku Jihomoravského kraje vyšplhaly na 2000 až 2500 korun.
Dalšími kladně hodnocenými aspekty byly nízká daň z nemovitosti a snížení nezaměstnanosti.
Je důležité mít dálnici
»Významným faktorem, který k snížení pomohl, je dopravní napojení především na Brno, ale i Vyškov, což jsou nejvýznamnější průmyslová centra v okolí,« tvrdí Charvát. Jeho slova potvrzuje i tajemník městského úřadu města Pavel Dvořák: »Ležíme necelých 10 kilometrů od dálnice a dobrá dopravní dostupnost je pro podnikatele naprosto zásadní.«
Podle starosty vítězného města je Slavkov u Brna také centrem cestovního ruchu. »To vedení města dlouhodobě podporuje, v této oblasti pracuje stále více lidí,« dodává.
Problémem Slavkova je nízký počet středních a velkých zaměstnavatelů.
Podle starosty průzkum Město pro byznys obci umožňuje získat zpětnou vazbu. »Hlavně při našich činnostech a rozhodováních. Údaje z něj získané jsou tudíž pro nás velmi prospěšné. I zkušenosti, náměty či podněty z jiných měst lze posléze využít a aplikovat v našem prostředí,« dodává Charvát.
Hustopeče vyskočily
Na druhém místě srovnávacího průzkumu v Jihomoravském kraji se umístily Hustopeče. Oproti předchozímu ročníku si polepšily o devět míst. »Přestali jsme sami podnikat jako město a začali jsme vytvářet podmínky pro ostatní. Daleko lepší je předat určité služby soukromému sektoru a dovolit mu ukázat, co umí,« vysvětluje si úspěch Libor Sadílek, místostarosta města.
Jako důležitý krok pro podporu podnikatelů v kraji vnímá také rozvíjení osobních kontaktů s nimi. Třetí příčku v Jihomoravském kraji obsadily Židlochovice.
Unikátní průzkum Město pro byznys hodnotí 205 měst a 22 pražských obvodů podle padesáti kritérií v šesti oblastech podnikání.
Partnery srovnávacího průzkumu, který vyhlašuje týdeník Ekonom, jsou zpracovatel výzkumu agentura Datank a společnost Eurovia CS.
Vítězové Ceny týdeníku Ekonom Město pro byznys Jihomoravského kraje 2011 společně:
Zleva: místostarosta Hustopeče Libor Sadílek (2. místo), tajemník Městského úřadu Slavkov u Brna Pavel Dvořák (1. místo Města pro byznys Jihomoravského kraje 2011) a tajemník Městského úřadu Židlochovice Miroslav Cvrk (3. místo).
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom




