Město pro byznys 2011

Jihomoravský kraj

1. Slavkov u Brna

2. Hustopeče

3. Židlochovice

Zdroj: Datank

Jihomoravský Slavkov u Brna se na první příčce ve srovnávacím průzkumu Město pro byznys cítí jako doma, od roku 2009 nezná jiné umístění. Zlato získal i v letošním ročníku.

»Je to pro nás velké ocenění kvality podnikatelského prostředí, ale i kvality veřejné správy,« tvrdí Ivan Charvát, starosta města. »Ve všech případech to pro nás znamenalo výzvu i nadále služby pro podnikatele zkvalitňovat a spolupráci s nimi ještě prohlubovat,« dodává.

Tento rok Slavkov »převálcoval« své soupeře hlavně nízkými cenami stavebních pozemků, které se pohybují v průměru od 1000 od 2000 korun na metr čtvereční v závislosti na lokalitě a využitelnosti pozemku. Podle Českého statistického úřadu se ceny ve zbytku Jihomoravského kraje vyšplhaly na 2000 až 2500 korun.

Dalšími kladně hodnocenými aspekty byly nízká daň z nemovitosti a snížení nezaměstnanosti.

Je důležité mít dálnici

»Významným faktorem, který k snížení pomohl, je dopravní napojení především na Brno, ale i Vyškov, což jsou nejvýznamnější průmyslová centra v okolí,« tvrdí Charvát. Jeho slova potvrzuje i tajemník městského úřadu města Pavel Dvořák: »Ležíme necelých 10 kilometrů od dálnice a dobrá dopravní dostupnost je pro podnikatele naprosto zásadní.«

Podle starosty vítězného města je Slavkov u Brna také centrem cestovního ruchu. »To vedení města dlouhodobě podporuje, v této oblasti pracuje stále více lidí,« dodává.

Problémem Slavkova je nízký počet středních a velkých zaměstnavatelů.

Podle starosty průzkum Město pro byznys obci umožňuje získat zpětnou vazbu. »Hlavně při našich činnostech a rozhodováních. Údaje z něj získané jsou tudíž pro nás velmi prospěšné. I zkušenosti, náměty či podněty z jiných měst lze posléze využít a aplikovat v našem prostředí,« dodává Charvát.

Hustopeče vyskočily

Na druhém místě srovnávacího průzkumu v Jihomoravském kraji se umístily Hustopeče. Oproti předchozímu ročníku si polepšily o devět míst. »Přestali jsme sami podnikat jako město a začali jsme vytvářet podmínky pro ostatní. Daleko lepší je předat určité služby soukromému sektoru a dovolit mu ukázat, co umí,« vysvětluje si úspěch Libor Sadílek, místostarosta města.

Jako důležitý krok pro podporu podnikatelů v kraji vnímá také rozvíjení osobních kontaktů s nimi. Třetí příčku v Jihomoravském kraji obsadily Židlochovice.

Unikátní průzkum Město pro byznys hodnotí 205 měst a 22 pražských obvodů podle padesáti kritérií v šesti oblastech podnikání.

Partnery srovnávacího průzkumu, který vyhlašuje týdeník Ekonom, jsou zpracovatel výzkumu agentura Datank a společnost Eurovia CS.


Vítězové Ceny týdeníku Ekonom Město pro byznys Jihomoravského kraje 2011 společně:

Zleva: místostarosta Hustopeče Libor Sadílek (2. místo), tajemník Městského úřadu Slavkov u Brna Pavel Dvořák (1. místo Města pro byznys Jihomoravského kraje 2011) a tajemník Městského úřadu Židlochovice Miroslav Cvrk (3.  místo).

Související